Türkiye’nin gençlik profili: Yüzde 92’si sosyal medya kullanıyor, yüzde 42’si çalışıyor

Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) ve Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü (HÜNEE) iş birliğinde, İsveç Hükümeti’nin finansal takviyesiyle yürütülen 2023 Türkiye Gençlik Araştırması tamamlandı.

Araştırma kapsamında Türkiye genelinde 67 vilayette, farklı hayat şartlarına sahip 3 bine yakın hanede 15-24 yaş kümesinde temsil yeteneğine sahip 1300 genç ile görüşme gerçekleştirildi.

Bu kapsamda gençlerin demografisi, ömür alanları, eğitim ve istihdam durumu, cinsel sıhhat ve üreme sıhhati, çocuk yaşta evliliğe bakışı ile ilgili değerli bilgiler toplandı.

GENÇLERİN YÜZDE 92’Sİ TOPLUMSAL MEDYA KULLANIYOR

Araştırmada ortaya çıkan bulgulara bakıldığında gençlerin yüzde 92’si toplumsal medya kullanırken, en çok tercih edilen platformlar Instagram, Tiktok ve X oldu.

Gençlerin yüzde 88’inin bayana yönelik şiddeti toplumsal medyadan öğrendiği tespit edilen araştırmada, gençlerin yüzde 69’unun cinsel sıhhati ve üreme sıhhatini, yüzde 64’ünün çocuk yaşta evlilikleri, yüzde 61’inin de gençlik ve şiddet ile ilgili bilgileri toplumsal medyadan aldığı belirlendi.

Gençlerin eğitim durumları da araştırma kapsamında ele alındı. Gençlerin yüzde 17’sinin ortaokul mezunu ya da daha az eğitimli olduğu ortaya çıktı. Yeniden, gençlerin yüzde 37’sinin lise öğrencisi, yüzde 23’ünün lise mezunu, yüzde 23’ünün üniversite öğrencisi ya da mezunu olduğu gözlemlendi.

Araştırmada, lise seviyesindeki gençlerin yüzde 31’inin ailesinin maddi durumu güzel olmadığı ya da çalışması gerektiği için okulu bıraktığını beyan ettiği kaydedildi.

GENÇLERİN YÜZDE 42’Sİ ÇALIŞIYOR

Gençlerin çalışma durumuna bakıldığında yüzde 42’sinin çalıştığı, yüzde 20’sinin ne eğitimde ne istihdamda ne de bunlara yönelik yetiştirme programlarına dahil olduğu ortaya çıktı.

Araştırma raporunun sonuçlarında, “Demografik Profiller ve Hayat Koşulları”, “Cinsel Sıhhat ve Üreme Sağlığı”, “Evlilik ve Çocuk Yaşta Evlilikle İlgili Algılar” başlıkları da yer alıyor.

​​​​​​​Raporun tanıtım programında konuşan Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Müdürü İsmet Koç, veriye dayalı siyaset ve strateji geliştirme süreçlerine katkıda bulunmak gayesiyle yaptıkları çalışmaların birçok kamu kurumu tarafından siyaset ve strateji gerçekleştirmede kullanıldığını söyledi.

Türkiye Gençlik Araştırması’nın eğitim, araştırma ve siyaset geliştirmede değerli olduğunu lisana getiren Koç, şunları söyledi:

“Bu araştırmada 15-24 yaş kümesindeki gençleri ele aldık. Sosyoekonomik ve demografik profillerini, cinsel sıhhat ve üreme sıhhati, çocuk ve erken yaşta erken evlilikler konusundaki görüşlerini, tecrübelerini, gereksinimlerini ortaya koyduk. Sonuçların gençlere ait siyaset ve stratejilerin geliştirilmesine katkıda bulunacağını düşünüyoruz.”

Programda ayrıyeten İsveç Büyükelçiliği Müsteşarı Nasrin Pourghazian ve Birleşmiş Milletler (BM) Nüfus Fonu Türkiye Temsilcisi Mariam A. Khan da birer konuşma gerçekleştirdi.

(ANADOLU AJANSI)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir