Market Raflarında Kelime Oyunu ile Tüketici Aldatan Firmalara Yasak

Market alışverişinde istemesek de etiketlerin ya da güçlü sloganların tesirinde kaldığımız devirler oluyor. Birçok eser içinde olmayan şeyleri vaat ederek tüketiciyi yanıltırken, kimi de farklı hilelere başvuruyor. Besin ve Kontrol Genel Müdürlüğü yayınladığı yeni genelgeyle bunun önüne geçmeye çalışıyor. Yayınlanan genelge ile hem hilenin önüne geçilecek hem de tüketici daha hakikat yönlendirilecek. Genelgeden öne çıkanları derledik. 

Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü tüketiciyi yanıltan etiketlere adeta savaş açtı. Yeni kararlara uygun olmayan eserler 31 Aralık 2026 yılına kadar piyasadan silinecek.

Bu genelgeye nazaran en değerli mevzu etiketler oldu. Süt ve süt eserlerinde ‘köy’, ‘ev’, ‘geleneksel’, ‘çiftlik’, ‘%100’ üzere tüketiciyi yanıltacak tabirlerin kullanımı yasaklandı.

Tüketiciler, artık bir eseri birinci gördüklerinde çikolata yerine kokolin, tereyağı yerine margarin, dondurma yerine yenilebilir sütlü buz yahut kıymalı mantı yerine soyalı mantı alma yanılgısına düşmeyecek.

Örneğin, eser etiketlerinde ‘koruyucu içermez’ yahut ‘doğal renklendirici içerir’ üzere sözleri kullanmak isteyen firmalar, yayımlanacak olan kılavuzda belirtilen kriterlere uymak zorunda olacak.

Tamamen aromadan oluşan bir eserde, gerçek eser görselinin kullanılması yasaklanacak. Bu durum, ambalaj dizaynlarının tekrar düzenlenmesini gerektirecek ve firmalar, aldatıcı görsel kullanımı yerine içeriği hakikat yansıtan dizaynlar yapmak zorunda kalacak.

Soya, yulaf, badem ve fındık üzere bitkisel içeriklerden üretilen içeceklerin üzerinde artık ‘süt’ sözü yer almayacak. Türk Besin Kodeksi İçme Sütleri Bildirimi, süt tarifini sadece inek, koyun, keçi ve manda sütü için geçerli.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir