Ifo: Daha az Alman şirketi önümüzdeki aylarda fiyatları artırmayı planlıyor

Alman İktisat Araştırma Enstitüsü (Ifo), güç yahut hammadde üzere maliyetlerdeki yüksek artış nedeniyle gelecek 3 ay içinde fiyatlarını artırmak isteyen Alman şirketlerin sayısının son vakitlerde azaldığını duyurdu.

Ifo, şirketlerin fiyat beklentilerine yönelik Almanya İş Anketi sonuçlarını yayımladı. Buna nazaran, aralıkta Almanya’daki şirketlerin yüzde 40,3’ü gelecek 3 ayda fiyatlarını büyük ölçüde artırmak istediğini belirtti. Kasım’da bu oran yüzde 46,2 olarak kayıtlara geçmişti.

Söz konusu oran, imalat kesiminde kasımdaki 53,3 puandan aralıkta 42 puana geriledi. Hizmet kesiminde ise 41,4 puandan 38,1 puana indi. En büyük fiyat artışlarını besin perakendecilerinin planlaması dikkati çekti.

“Fiyat artışlarında yavaşlama manasına geliyor”

Ifo Araştırma ve Ekonomik Varsayım Müdürü Timo Wollmershauser, konuya ait değerlendirmesinde, “Bu, üretici ve tüketici fiyatlarındaki artışların önümüzdeki aylarda kademeli olarak yavaşlayacağı manasına geliyor. Bununla birlikte enflasyon oranları yüksek kalmaya devam edecek” tabirlerini kullandı.

Öte yandan, Almanya’da Kasım 2022’de yüzde 10 olan yıllık enflasyon, ısıtma faturalarının devlet tarafından ödenmesinin tesiriyle Aralık 2022’de yüzde 8,6’ya gerilemişti. 2022’de ortalama enflasyon, yüzde 7,9’a çıkarak 1951’den bu yana en yüksek düzeyini görmüştü.

(AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir